به گزارش وبگاه خبری «العهد»، «نواف الموسوی» عضو برجسته فراکسیون پارلمانی «وفاداری به مقاومت» در مراسم هفتم شهید «عباس حسین عباس» از اهالی شهرک «عیترون»، رویارویی رزمندگان حزب الله با تروریست‌های تکفیری در سوریه را در راستای دفاع از وطن خواند و تاکید کرد: وقتی با گروه‌های تکفیری مبارزه می‌کنیم، تنها با یک مجموعه و افکار و سیاست‌هایش نمی‌جنگیم، بلکه با آنها به عنوان ابزار تهاجم آمریکایی در منطقه نبرد می‌کنیم.

وی تهاجم سعودی به ملت مظلوم یمن را یکی از نمودهای تهاجم آمریکایی به منطقه دانست و افزود: اگر پوشش آمریکایی نبود، تهاجم عربستان به یمن ادامه پیدا نمی‌کرد.

الموسوی تاکید کرد: ما امروزه با جنگ استکبار، رژیم صهیونیستی و عربستان طاغوتی به سوریه، یمن، عراق و لبنان رویارویی می‌کنیم.

وی در ادامه از وجود هماهنگی بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی سخن گفت و تاکید کرد: هماهنگی سعودی اسرائیلی به مرحله بی نظیری در عرصه‌های امنیتی، اطلاعاتی و تسلیحاتی رسیده است.

از طرفی شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه «ما مطمئن هستیم که اقدام ما در نبرد با تکفیری‌ها در سوریه گزینه‌ای درست و صحیح است، یادآور شد که نتایج این رویکرد حزب الله تا کنون «بسیار عالی» بوده است.

وی در مراسم شب سوم ماه محرم الحرام، حضور حزب الله در سوریه را عامل امنیت، قدرت و آرامش لبنان خواند و تاکید کرد: امنیت و استقلال کشور هزینه دارد و ما این هزینه را مقابل پیروزی‌ها قبول می‌کنیم و گریزی از آن نیست.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که با وجود مقاومت هیچ گاه اشغالگران صهیونیست‌ها احساس آرامش نخواهند کرد و در صورت نبود مقاومت در لبنان و فلسطین، هیچ چیز نمی‌توانست اسرائیل را تکان بدهد.

از طرفی دیگر شیخ «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز با بیان اینکه آنچه در منطقه رخ می‌دهد به حزب الله مربوط می‌شود زیرا مقاومت اسلامی لبنان جزئی از این منطقه است، افزود: موضوع بی طرفی در این زمینه بی معنی است... اگر انتقادات افرادی که از مقاومت انتقاد می‌کنند، جدی گرفته می‌شد، لبنان تا امروز هم تحت اشغال باقی می‌ماند.

شیخ «نبیل قاووق» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز در مراسم ختم یکی از شهدای مقاومت اسلامی با اشاره به سنگ اندازی‌های جریان 14 مارس بر سر راه حل بحران‌های داخلی گفت: گروه 14 مارس در مسیر راه‌ حل‌های سیاسی لبنان به دستور عربستان سعودی مانع تراشی می‌کند.