بر اساس این گزارش، «قاسم سلیمانی» سردار معروف ایران نیز سال هاست که علیه منافع انگلیس در حال نبرد است و نیروهای او برای محدود کردن گزینه‌های انگلیس، با ائتلاف با روسیه ، سوریه و نیز نیروهای مقاومت حزب الله لبنان عناصر میانه روی سوری را قتل عام کرده‌اند. سردار ایران با مسافرت به برخی کشورهای منطقه علیه حضور نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در پایگاه مهمش در خلیج فارس فعالیت دارد.

نویسنده مطلب با عنوان این‌که مدت‌ها در بدنه ارتش انگلیس در خاورمیانه حاضر بوده است، نوشت: امروزه ما شاهد پیوستن روسیه به ایران و ماجراجویی های این کشور در سوریه هستیم. اقدامی که چالشی علیه منافع ما می‌باشد. حال ایرانیان در عوض تنها 10 سال تاخیر در برنامه هسته‌ای به تحریم‌ها علیه خود خاتمه دادند. از دیدگاه متحدانمان، ایران در حال پیروزی است.

در ادامه این مطلب نویسنده به ارائه راه کارهایی برای مقابله با این مسئله برآمده و عنوان داشت: اهرم فشار ما به واسطه توافق هسته‌ای و سیل تجارت با ایران به محض رهایی از تحریم‌ها برچیده شده است. این توافق انجام شده و وظیفه ما نیز آشکار است. ابتدا ما باید نسبت به قدرت بازرسانمان مطمئن شویم. آژانس بین‌المللی هسته‌ای در گذشته نیات ایران را به درستی تفسیر نکرد و به همین دلیل امیال هسته‌ای ایران تا این حد پیش رفت. دانشمندان این کشور با حکومت و شرکای روس خود هماهنگ هستند ما باید به طور فزاینده‌ای مراقب باشیم. ما باید در انگلیس نیز با توجه به حلقه ارتباطی دیر باز با متحدانمان در خلیج فارس، آماده به چالش کشاندن ایران و  در صورت حقه زدن این کشور باشیم.

در خاتمه این مطلب آمده است: در این قرارداد باید اعمال تروریستی و خرابکاری ابران لحاظ می‌شد. در برجام باید خاتمه قطعی به برنامه هسته‌ای ایران داده شده و فعالیت‌های نیروی سپاه قدس و سردار سلیمانی که به مواضع ما لطمه می‌زند، خاتمه داده می‌شد. اگر ایران در مسیر برجام کوتاهی کرده و با استفاده از حیله و نیرنگ به متحدان ما صدمه بزند، ما نیز باید راه حل آمریکا را در این مسیر تقویت نماییم. ما بایستی این کار را پیشتر و در زمانی که «مارگریت تاچر» در حمله به کویت در سال 1990 به «جورج دابیلو بوش» اطمینان داد  انجام می‌دادیم. پس ضرورت دارد که ما مجددا خود را آماده انجام این امر نماییم.