به ادعای محمد بن سلمان، قرار است جمعا 34 کشور در این ائتلاف نظامی مشارکت داشته باشند

اما این کشورها کدامند؟!

عربستان، اردن، امارات، پاکستان، بحرین، بنگلادش، بنین، ترکیه، چاد، توگو، تونس، جیبوتی، سنگال، سودان، سیرالئون، سومالی، گابون، گینه، فلسطین، جمهوری کومور، قطر، ساحل عاج (کوت دیفوار)، کویت، لبنان، لیبی، مالدیو، مالی، مالزی، مصر، مغرب، موریتانیا، نیجر، یمن و اوگاندا.

کشورهای ذکر شده کشورهایی هستند که عمدتا از قبل با همدستی عربستان به حمایت از گروهک های تروریستی از جمله داعش می پرداخته و اکنون نیز می پردازند . مانند ترکیه ، اردن ، بحرین ، تونس ، سودان ، قطر ، کویت ، لیبی ، مصر ، مغرب ، موریتانی و ...

کشورهایی هم که به ظاهر جدید هستند کشورهایی بی اهمیت و فقیر می باشند که مشخص است از عربستان دلار گرفته اند...

این کشورها تا به امروز هیچ موفقیتی در ضربه زدن به ملت های عراق ، سوریه ، یمن و ... نداشته اند و این ژشت های سیاسی و ائتلافی هم به نظر نمی رسد دردی از ایشان دوا کند...

نکته جالب دیگر یمن است! کشوری که عربستان قصد دارد با حملات هوایی و حمایت از تروریست ها آن را نابود کند... به نظر می رسد منظورشان از یمن گروهک های تروریستی از جمله القاعده می باشد.


سال گذشته هم زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تشکیل «ائتلاف مبارزه با داعش» را اعلام کرد، گفت بیش از 60 کشور در این ائتلاف حضور خواهند داشت.

روزنامه واشنگتن پست ماه گذشته با انتشار گزارشی بر اساس آمار حملات صورت گرفته توسط کشورهای مختلف در سوریه و عراق، نوشت که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عمل به ائتلافی «تک کشوری» بدل شده و در عمل فقط آمریکاست که دست به عملیات می زند.