در این عملیات مواضع تروریست را از دو محور هدف قرار گرفته می شود. نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در محور نخست از محل کردنشین «شیخ مقصود» به سمت منطقه مسکن جوانان پیشروی کردند و درگیریهای سنگین در این بخش ادامه دارد. در محور دوم عملیات نیز رزمندگان مقاومت و نیروهای سوری از شهرک لیرمون، مواضع تروریستها را در شهرک بنی زید هدف قرار می دهند.

به گزارش بین الملل فارس، حملات نیروهای جبهه مقاومت به قدری سنگین بوده که تا لحظه تنطیم خبر، بیش از 80 درصد شهرک بنی زید آزاد شده اما با این وجود تروریستها به شدت مقاومت می‌کنند و درصدد اشغال مجدد مناطق آزاد شده هستند.

یک منبع میدانی در این زمینه گفت: شهرک بنی زید از لحاظ نطامی ساقط شده و آمار تلفات تروریستها بسیار بالا است.

این منبع افزود: با پیشروی نیروهای جبهه مقاومت از محله کردنشین شیخ مقصود، شرق و جنوب منطقه مسکن جوانان هم آزاد شده است.

وی همچنین تصریح کرد: نیروهای کُرد مستقر در محله شیخ مقصود فقط مسئولیت تامین امنیت منطقه را برعهده دارند و در شرایط اضطراری مسوول دفع حملات تروریستها هستند و در عملیات پیشروی شرکت ندارند.

اگر نیروهای سوری و مقاومت موفق به پاکسازی شهرک بنی زید و منطقه مسکن جوانان شوند، محاصره تروریستها در شرق شهر حلب کامل و مسیر انتقال تسلیحات از راههای فرعی مسدود می گردد.

با آزادی این مناطق، پیشروی به سوی محله‌های شمال غرب شهر حلب آسانتر شده  و می‌توان گفت دومینوی سقوط مواضع تروریست‌ها شروع و امنیت شهرک «جمعیه الزهرا» تامین می شود.