نیروهای مقاومت و نیروهای محلی کرد عملیاتی مشترکی را برای پاکسازی میدان جندول در جنوب شهرک‌های صنعتی «شکیف» و شمال شرق محله شیخ مقصود آغاز کردند و موفق شدند خود را به این میدان برسانند.
هم اکنون این میدان زیر آتش سنگین توپخانه نیروهای مقاومت است و از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود.
در صورتی که نیروهای مقاومت بتوانند پس از میدان جندول، شهرک‌های صنعتی شکیف را به کنترل خود درآورند، تروریست‌ها از محور جنوبی در اردوگاه حندرات محاصره می‌شوند.
همزمان با عملیات نیروهای جبهه مقاومت در حومه جنوبی اردوگاه حندرات، نیروهای مقاومت فلسطین هم از محور شمالی به سوی مواضع تروریست‌ها در این اردوگاه پیشروی می‌کنند.

یگان توپخانه‌ای و جنگنده‌های روس مواضع تروریست‌ها را در شمال غرب منطقه «جمعیه الزهراء» و «ضهره عبد ربه» در غرب مجتمع کاستیلو هدف قرار دادند.
جنگنده‌های روس همچنین مواضع گروه تروریستی جبهه النصره را در شهرک‌های «خان طومان»، «عیس»، «ایکاردا»، «معراته»، «قراصی» و سایر شهرک‌های جنوب غربی حلب به شدت هدف قرار دادند. آماری از تلفات تروریست‌ها در این حملات منتشر نشده است.
یک منبع میدانی گفت: در درگیری‌های نیروهای جبهه مقاومت و کردها با گروه‌های تروریستی «جبهه النصره»، «نورالدین زنکی»، «استقم کما امرت»، «جبهه شامیه» حداقل 30 تن از تروریست‌ها کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.
صدها تن از شهروندان شرق شهر حلب خود را به گذرگاه امن «صلاح الدین» رساندند و با استقبال نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند.
روز گذشته مردم مناطق «صلاح الدین» و «فردوس» شهر حلب با تظاهرات گسترده خواهان خروج از شهر شدند اما عناصر تروریستی با شلیک تیر هوایی درصدد بودند آنها را متفرق کنند که با مقاومت مردم ناکام ماندند.
پیشتر سه اتوبوس حامل زنان بالای 40 سال توانسته بودند از طریق گذرگاه صلاح الدین از شرق شهر حلب خارج شوند. چند گروه تروریستی کوچک نیز خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کردند.
تروریست‌ها با استقاده از تربیون‌های مساجد از شهروندان شرق شهر حلب خواسته‌اند دست به سلاح ببرند و علیه جبهه مقاومت اقدام کنند که با واکنش سرد مردم مواجه شدند.