وی ادامه داد: اثر ارزشمند «یک روز خاص» با موضوع مدافعان حرم نیز در روز افتتاحیه رونمایی می‌شود.

مسؤول اکران‌های مردمی فیلم عمار بیان داشت: چند تن از خانواده‌هایی که کمک‌رسانی زمان جنگ را برعهده داشته‌اند و اکنون نیز در حوزه کمک به جبه‌های مقاومت و مدافعان حرم تلاش می‌کنند نیز در مراسم افتتاحیه حضور می‌یابند.

کریمیان خاطرنشان کرد: اکران فیلم سینمایی ارزشی «ابوزینب»، تولید مشترک لبنان و ایران با موضوع بزرگ‌ترین عملیات استشهادی حزب‌الله لبنان نیز در این مراسم نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: از هفته آینده هر شب یک مسجد متولی اکران فیلم‌های جشنواره عمار است و به طور غیرمتمرکز در 280 نقطه این اکران‌ها انجام می‌شود.

مسؤول اکران‌های مردمی فیلم عمار ادامه داد: امسال در پک اکران یک پک ویژه مدافعان حرم وجود دارد و در کنار این اکران‌های مردمی کمک‌رسانی غیرنقدی به‌صورت خشکبار و بافت دستکش و کلاه برای جبهه‌های مقاومت و مدافعان حرم انجام می‌شود.

کریمیان ادامه داد: مجموعه موضوعاتی که فیلم‌ها در آن طبقه‌بندی شده‌ شامل مجموعه فتنه، مجموعه اکران در مدرسه و مجموعه ضد استکباری است.

وی افزود: بیش‌ از 60 عنوان فیلم در اکران‌های مردمی ارائه خواهد شد که مراکز فرهنگی، مذهبی، سازمان‌ها و ادارات بسته به مخاطب خود این فیلم‌ها را برای نمایش انتخاب خواهند کرد.

مسؤول اکران‌های مردمی فیلم عمار بیان داشت: افراد متقاضی با مراجعه به سایت ammarfilm.ir برای دریافت فیلم‌ها باید اقدام کنند.

کریمیان با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در بهار سال 1396 و در سالروز شهادت شهید آوینی برگزار خواهد شد؛ تأکید کرد: این جشنواره یک جریان مردمی است و تکیه به هیچ سازمان و نهادی ندارد و با انگیزه و استقبال مردم نشر می‌یابد.