وی افزود: شبه نظامیان تروریست در پی تحمل تلفات سنگین در میدان‌های نبرد تصمیم به حمله علیه نیروهای یمنی در شهر نهم گرفتند که به درگیری‌های شدیدی منجر شد و در جریان آن نیروهای یمنی با پشتیبانی کمیته‌های مردمی و قبایل، تروریست‌ها را هدف گرفته و بیش از بیست و پنج نفر آنها را به هلاکت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

این منبع یمنی بر آمادگی نیروهای یمنی برای پاسخ و سرکوب هر حرکت تروریستی در نهم تاکید کرد و گفت: نیروهای یمنی مرکز عملیات نیروهای ائتلاف سعودی را به طور کامل منهدم کردند.

الوائل گفت: مزدوران و گروه‌های مزدور سعودی در تلاش مجدد خود برای پیشروی در جبهه‌های نبرد شهر نهم ناکام ماندند آن هم با وجود اینکه از پشتیبانی هوایی قوی عربستان در این حملات خود برخوردارند.

وی افزود: یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به مناطق الحول و قلل الجبیر شهر نهم را دفع کردند.

فرمانده یمنی همچنین از درگیری‌های شدید توپخانه‌ای در مناطق ملح و المدفون خبر داد.

الوائل افزود: هواپیماهای سعودی قریب به 12 بار مناطق الحول، مسورة، محلی، بنی بارق، المدفون، السلطاء و نقیل بن غیلان در شهر نهم را بمباران کرده و سپس به طور گسترده در آسمان این مناطق گشت زنی کردند.

وی همچنین از حملات خمپاره‎ای مزدوران سعودی به مناطق مسوره و بنی بارق و خلقه در نهم خبر داد.

فرمانده یمنی تاکی کرد: در جریان درگیری‌های دیروز در نهم دستکم 10 تن از مزدوران سعودی از جمله یک سرکرده برجسته آنها به هلاکت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند .

الوائل گفت: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین 2 پایگاه در ملح را که مشرف به جبل الشبکه است تحت سیطره خود گرفتند.